Saturday, July 10, 2010

♥ Putrajaya Flower & Garden Festival 2010 ♥

      Salam semua. Hari ini saya telah pulang ke rumah, Melaka setelah menetap di Putrajaya selama 3 hari. Sebelum pulang, kami sempat singgah di Presint 2, Lakefront, Putrajaya untuk berjumpa dengan kawan my sista masa kecil2 iaitu sis syirakhalid. Da lama betul tak jumpa akak ni. Masih comel macam dulu. Berkulit cerah dan bermata sepet. hehe. jangan marah ye kak. 

     Festival ini turut dirasmikan oleh Perdana Menteri pada pukul 11.00 pagi. Cehh, da macam reporter bergerak pula. Selepas PM da rasmikan barulah pengunjung boleh masuk melihat landskap2 yang berada di kawasan tersebut. Memang sangat menarik kerana setiap ukiran yang digubah  adalah menggunakan pelbagai jenis bunga. Tak dapat bayangkan berapa harilah mereka menganyam patung tersebut.

     Kami sempat juga snap beberapa gambar kat festival ini. Semua orang bawa kamera dslr yang besar2 kan. Kami cuma guna kamera digital yang comel je. hehe.












sekian.

28 comments:

sri juju said...

"Semua orang bawa kamera dslr yang besar2 kan. Kami cuma guna kamera digital yang comel je. hehe."

wee ~ cmera dgital ttap gmbr anda sgt cntek.. lbeh baek ad drpd xd cmera :)

Almy said...

waaa.. beshnye.. nak juga,,

Almy dtg bawa something ni.. jom la tengok sama2..
SLASH LIVE IN KL

KICK START NESCAFE

DAPATKAN KOLEKSI BOLA MILO

Pinky Pixie said...

> sri juju : thanx dear.. terharu.. heee.

Pinky Pixie said...

> Almy : jom2 dtg. hehe..
dear, i tataw la nak wtpe ngn iklan tuh. hehe

yanie said...

bestnye!!! suke bila ada fest like this. hehe...bunga2 kat malaysia sgt cntik!!

Pinky Pixie said...

> yanie : bunga yg sgt cntik n mcm2 spesies.. smpi x tahu name dy. hehe

ked :) said...

wah,,cun cun...bungaaaaa...
:D

usha entri terbaru

Pinky Pixie said...

> ked :) : thanx.okie. i will..

♥PrinCeSs KellY Eun♥ said...

wahhh..lawa...eyh..muka encik penyu tu nampak garang laa kan....ngehehe

Pinky Pixie said...

> ♥PrinCeSs KellY Eun♥ : encik penyu tensen sbb jadi artis sekejap. hehe

Hapiz Rahman said...

lawa template baru nie. :)

dah lama aku tak jalan-jalan.. hmmm...

Pinky Pixie said...

> Hapiz Rahman : template baru yg mane? tu la, rajin2 la singgah. kuikui

AiZ said...

best tengok gambar gambar ni.. ^__^ kompem happy ^__^




Aiz latest entry
Bahaya di tempat yang ade WiFi
jana wang yang terbaru blogger
Kehebatan iklan pada minda kita
Facebook vs blogger



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Pinky Pixie said...

> AiZ : yupp.. sila2 la dtg ke sana. hehe

AiZ said...

jauh tu.. aiz tinggal langkawi.. ^__^





Aiz latest entry
Bahaya di tempat yang ade WiFi
jana wang yang terbaru blogger
Kehebatan iklan pada minda kita
Facebook vs blogger



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Pinky Pixie said...

> AiZ : sekali skala turun la putrajaya.. haha. yatie pun kbtulan jer singgah sana, sbnarnya la. =.='

AiZ said...

^_^ sekarang susah nak keluar dari langkawi.. takde hal sangat.. kalau ade hal, barulah bersemangat nak pegi.. ^__^




Aiz latest entry
Bahaya di tempat yang ade WiFi
jana wang yang terbaru blogger
Kehebatan iklan pada minda kita
Facebook vs blogger



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Pinky Pixie said...

> AiZ : erm, lagipun jauh kan. hehe.. kalo yatie pun x larat, mlainkan hal2 pnting j. xpe2. mgkin ade rzeki len kali kn. mane taw. =)

AiZ said...

^__^ heee.. insyaAllah kalau ade rezeki.. anyway, sis tinggal mane?



Aiz latest entry
Kenapa blogger nak bersaing? haishh
Bahaya di tempat yang ade WiFi
jana wang yang terbaru blogger
Kehebatan iklan pada minda kita



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Pinky Pixie said...

> AiZ : erm, sis tingal kat melaka jer. baru abes blaja pun kat melaka gak. hidup yang x bkmbang la kiranya. haha.

AiZ said...

haha.. ^__^ aiz pernah pegi melaka sekali je.. ade tournament chess kat sane.. ^__^



Aiz latest entry
Kenapa blogger nak bersaing? haishh
Bahaya di tempat yang ade WiFi
jana wang yang terbaru blogger
Kehebatan iklan pada minda kita



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Pinky Pixie said...

> AiZ : woah, hebat bmain chess la ni. boleh bguru dgn aiz. =)

hehe, sis pun pernah g langkawi sekali jer. tuh pun dgn fmly la. 1st time smpai sane, teruja giler lepak kat pulau.

AiZ said...

sekali sekala boleh lah kita lawan chess dekat yahoo.. ^__^ memang best datang langkawi ngan family.. kalau datang sorang memang kurang seri la.. ^__^ heee



Aiz latest entry
Kenapa blogger nak bersaing? haishh
Bahaya di tempat yang ade WiFi
jana wang yang terbaru blogger
Kehebatan iklan pada minda kita



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

Umie Nadhirah said...

Nice pict sis :)

Pinky Pixie said...

> AiZ : deal. anytime. hehe. tp kat yahoo sis mcm xde jer. kne install dlu eh. haha. err.. dtg sorg? kalo ade hal pnting jer kot, kalo nk mkn angin sorg2, mmg mati kebosanan kot. huhu.

> Umie Nadhirah : thanks dear.

syirakhalid said...

(^___________^)

Nieylicio Kerolicio said...

waaa.. Nys ske yg king frog tuh.. (^_^)

Pinky Pixie said...

> syirakhalid : hehe.. mengapakah?

> Nieylicio Kerolicio : haha.. comel kan..