Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 15, 2012

♥ DIY compact powder ♥

Assalamualaikum.hai. 

Macam biasa, entry kali ni pun untuk gegurl lagi. DIY- Do It Yourself. Disebabkan compact powder yang aku tengah pakai ni, covernya sungguh buruk. Maka timbulah idea nak mencantikkan kembali bekasnya. Dan seperti biasa warna pink menjadi temanya. Pink buruk again? Bukan aku yang kata. Blogger lelaki yang tak suka pink suka cakap macam tu. 

Ini hasilnya. Compact powder yang da berwajah baru. Sticker tu berbulu sedikit. Terasa lembut je la covernya. Sticker pink design love tu cuma perlu tampal kat atas cover compact powder tu. Lace bahagian tepi tu cuma perlu gam pakai gam Uhu. Tampal skit sticker kanak-kanak. Siap!

Barang yang diperlukan Plush Deco Sticker (pink+love) = RM3.90. Glitter sticker = RM4.80. Lace (1meter)= RM2.10.

Yang sebelum ni aku hias external hard disk dengan tampal blink-blink. Kali ni dengan sticker yang berbulu pula. Yang berbelang zebra tu cover laptop aku sejak zaman diploma. Pun berbulu dan lembut. 

Selamat mencuba! 

15 comments:

Naz Al Yahya said...

aaaa...apsal kretip sangat ni?? jeles! >.<

dak eina said...

pink buruk... awk yg ckp..

saya_arief said...

ooh.. canggih punye bedak sejuk.

MiMiEy :) said...

merepek je bro arief kate bedak sejuk ish ish ish.

jeles dgn akk sebab kretif sangat. arghhh

-Incek Fik- said...

akak cun..

agak-agak kalau akak dah berkahwin nanti, akak berani tak nak hias kereta suami dengan kaler pink gitu-gitu?

ngeehehee~
*jangan maraaa arr..

FR said...

wahh rajin betul akak eh :D
comel plak tu ada lep lep lagi . buatkan satuu la utk kami, hihihi.

starzieti said...

wah, comelnyee ! kreatif. :)

Yatie Musa said...

@Snazzy Naz: hahaa. men tampal2 je yunk.

Yatie Musa said...

@dak eina: bukan saya. bukan.

Yatie Musa said...

@saya_arief: canggih weh. jgn jelly.

Yatie Musa said...

@MiMiEy :): kahkah. setujusss.

Yatie Musa said...

@-Incek Fik-: harusss. dgn baby boy pun akk hiaskan pink. wakaka

Yatie Musa said...

@fathiahRAIHANA: amboi.amboi. buat sndrik =P

Yatie Musa said...

@starzieti: tenkiu dear =)

Niesa said...

perrghh!byk tol idea..bak cket..haha..niesa ada cuba lekat yg blink2 dkat casing tepon..last2 xpkai sbb beso n tkut blink2 tu tertanggal..cantik!haha..kreatif btl yati ni..